Ürdün Seyahatini Nasıl Planladım?

Nebatilerin kayıp şehri Petra’yı keşfettiğim günden beri Ürdün hayalini kurduğum bir ülkeydi. Bazı gezilerinizi artık erteleyemeyecek duruma geldiğinizde anlarsınız ki doğru zaman gelmiştir. Benim için de öyle oldu. Her yerde karşıma Ürdün ile ilgili bir yazı, bir seyahat planı veya fotoğraf çıkması artık bu seyahati ertelememem gerektiğini farkettirdi.

rsz_img_3310

Ürdün’e gitmeye karar verdikten sonra ilk yaptığım uçuş rotalarını ve saatlerini incelemek oldu. THY’nin Amman’a direkt uçuşu bulunuyor. Biz biletleri aldıktan sonra da Akabe’ye haftanın belli günleri uçuş düzenlemeye başladı. Pegasus ise Amman’a Ankara üzerinden aktarmalı olarak uçuyor. Biz 1 Mayıs tatilini değerlendirmek istediğimiz için o tarihte Pegasus ve THY arasında çok büyük bir fiyat farkı yoktu. Hem direkt uçuş olması, hem de vaktimizin kısıtlı olması nedeniyle biletleri THY’den aldık. Belirtmeliyim ki ucuz bir bilet olmadı. THY’nin mobil uygulamadan alınan biletlere yaptığı %10’luk kampanya ile biletleri kişi başı 1900 TL’ye aldık. Biliyorum rakam çok yüksek. Biz Amerika, Kanada gibi ülkelere bile daha ucuza gitmiştik ama uçak biletleri baktığım her dönem bu civarlarda hatta bazı dönemler daha da yüksekti. Gezip keşfetme isteğim öne geçince paraya kıydık ve biletleri aldık 🙂

Şimdi sıra gezi planını oluşturmaya gelmişti. Gezimizin ilk rotası Amman olacağı için başkentte gezilmesi gereken yerleri belirleyerek plana başladım. O sırada farkettim ki Amman’a araç ile yaklaşık 1 saat mesafede bulunan Jerash Antik Kenti de birçok kişi tarafından önerilen bir yer. Yakın olması ve zaman planımıza uyması nedeniyle Jerash’ı da gezi planımıza dahil ettim.

Diğer bölgeler zaten Ürdün’e gidip de olmazsa olmazlardandı. Amman’dan sonra ilk durağımız Wadi Rum olacaktı. Günlerimizin kısıtlı olması nedeniyle Wadi Rum’u gezmeye erkenden başlamak istiyorduk ancak Amman’dan ulaşım yaklaşık 4.5 saat sürüyor. Ertesi günün yarısını yollarda harcamamak için Amman gezisi sonrası yola çıkmamız gerekecekti. Böylece akşam geç saatte varıp ertesi gün erkenden Wadi Rum’u keşfetmeye başlayabilecektik.

rsz_img_2169

Wadi Rum’da yapılacakları ve gezilecek yerleri belirledikten sonra 1 tam günün yeterli olduğuna karar verdim. Bir sonraki gün erkenden Wadi Musa’ya geçip güne Petra’da devam edebilecektik. Petra’ya ne kadar zaman ayırmalı konusu ne kadarını görmek istediğiniz ile çok orantılı. Bize en önemli yerleri görüp keşfetmek yeterli geleceği için bir gün ayırmayı tercih ettik ancak her yeri görmek için ideali nedir derseniz 3 gün diyebilirim. Eğer akşam düzenlenen Petra by Night etkinliğine katılmak isterseniz mutlaka önceden hangi günler düzenlendiğini kontrol edin. İlk plana göre Petra’da olduğumuz akşam etkinlik olmadığını görünce planda değişiklik yapmak zorunda kalmıştım.

Bu kadar yol gelmişken Amman’a dönmeden önce Dünya’nın deniz seviyesine göre en alçak gölü Lut’u görmeden ayrılmak istemezsiniz. Kerak, Lut Gölü, Nebo Dağı ve Madaba’yı bir güne rahatlıkla sığdırabiliyorsunuz. Uçuş saatimizin geç olması çok büyük bir avantajdı hatta havaalanına vardığımızda normalden 2-3 saat fazla vaktimiz bile vardı.

rsz_img_4757

Dediğim gibi biletleri aldığımız sırada henüz Akabe uçuşları başlamamıştı. Eğer başlamış olsa idi dönüşü Akabe’den yapacak şekilde bir plan oluşturup Akabe’yi de plana dahil edebilirdik. Siz bu şekilde yapabilirsiniz.

Gezilecek yerleri de belirledikten sonra sıra en önemli konu ulaşıma gelmişti. Ulaşım için en iyi yol araba kiralamak. Bununla ilgili araştırma yapıp daha önce giden birkaç arkadaşıma danıştım. Eşiyle giden bir arkadaşım bu konuda biraz olumsuz bir deneyim yaşamış. Önce araçlarında sorun farketmişler. Riske atmamak için gidip değiştirmişler. Bazı yerlerde internet çekmediği için yolu bulamadıkları da olmuş. Bir de geziye iki kadın gideceğimiz için açıkçası risk almak istemedim ve bize özel şoförlü araç ayarlamaya karar verdim. Biraz araştırdıktan sonra “Classic Wadi Rum Tours” firmasının kişiye özel rehberli/rehbersiz özel araçlı turlar hazırladığını gördüm. Yazışmalarımız sonucu rehberli özel araçlı tur satın almaya karar verdik. Tur planını kendileri ile paylaşıp ona göre planı oluşturmalarını istedim. Otelleri isterseniz tura dahil edebiliyorsunuz ancak biz tura dahil etmeyip kendimiz booking.com üzerinden ayarladık. Bize kendimizin ayarlaması fiyat açısından daha uygun geldiği için bu yöntemi tercih ettik. Siz de fiyatları kontrol edip ona göre karar verebilirsiniz.

rsz_img_1576

En zor kalem ulaşımı da ayarladıktan sonra sıra en zevkli kısım konaklayacağımız yerleri ayarlamaya gelmişti. Zaten ulaşımı ayarlarken konaklamayı da paralelde incelediğimiz için üç aşağı beş yukarı kalacağımız yerleri belirlemiştik. Tekrar üzerinden geçip inceleyerek alternatifleri eleyip karar vermeye çalıştık. Buna göre 1 gece Amman, 2 gece Wadi Rum ve 1 gece de Wadi Musa(Petra) olmak üzere 4 gecelik konaklamayı da planlayarak gezi planını oluşturduk.

rsz_img_3082

Sonuç olarak Ürdün gezimiz planladığımıza uygun ilerledi ve hiçbir sorun yaşamadık. Ürdün gezisi şu ana kadar gerçekleştirdiğim birçok seyahatten farklı olması, birçok ilk’i gerçekleştirmemi sağlaması nedeniyle benim için çok özeldi. Bir dolu keyifli anı biriktirerek döndüğümüz bu seyahati iyi ki daha fazla ertelememişim 🙂

rsz_img_3165

Ürdün Seyahatini Nasıl Planladım?” üzerine 3 yorum

1. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Ürdün seyahati ile ilgili daha detaylı birkaç yazı daha hazırlayacağım:) Tabi ki, ne zaman isterseniz sorabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Sevgiler,
      Banu

Liked by 1 kişi

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.