Tateyama Japon Alpleri

Akşam eşim ve kardeşimi yolcu ettikten sonra sabah erken kalkıp Japonya’ daki son gezimi gerçekleştirmek üzere yollara düştüm. Japon Alpleri rotasını internette tesadüfen okuduğum bir yazı üzerine gezime son anda eklemiştim. Bu rota Nisan’ ın 2. haftası gibi geziye açılıyor. Kar duvarını görmek için en doğru zamana denk gelmiştim. Oldukça zor bir rotaydı ama bu fırsatı kaçıramazdım.

IMG_9429Önce Tokyo istasyonundan 2 saat 10 dakikalık bir yolculuk ile Toyama’ ya ulaştım. Sonra Dentetsutoyama istasyonuna geçip Toyama Chiho Railway Tateyama hattına binerek 1 saat mesafedeki Tateyama’ ya gittim. Alp turu için internetten rezervasyon yapıp biletinizi satın almanız gerekiyor.  Eğer tam vaktinde orada olmazsanız biletiniz yanıyor. Neyseki tam vaktinde ulaşabildim. Görevliye rezervasyon çıktısını gösterip gerekli biletlerimi aldıktan sonra aşağıdaki rotayı gerçekleştirmek üzere keyifli bir geziye başladım. Rotaya başlangıç zamanınız rezervasyonda seçtiğiniz zamana bağlı ancak rotanın diğer adımları için belli bir saat yok. İstediğiniz noktada istediğiniz kadar vakit geçirebilirsiniz. Tabi araçların son hareket saatini kaçırmamanız gerekiyor.

en_map

Gezinin her bir adımı çok keyifliydi. Özellikle her iki yanı da yüksek kar duvarı ile çevrili yolda yürümek farklı bir deneyim oldu. Kar duvarının yüksekliği yer yer 19 metreye karar ulaşıyor. Belli noktalarda kar duvarının yüksekliğini belirten tabelalar yer alıyor.

Daikanbo’ ya geldiğinizde Tateyama teleferiğine binip Kurobedaira’ ya varıyorsunuz. Yer yer karlarla kaplı dağların manzarası nefes kesici. Buradan da fünikülere binerek Kurobe barajına ulaşıyorsunuz. Kurobe baraj gölündeki buzlar henüz erimemiş, yer yer buz kalıpları gölü kaplamıştı.

Japon Alp turu rotası belirttiğim gibi Nisan’ ın 2. haftası gibi açılıyor, Kasım’ a kadar da devam diyor. Eğer kar duvarını görmek isterseniz planınızı ona göre yapmalısınız. Havanın daha sıcak olduğu dönemlerde de baraj gölünde tekne turları düzenleniyor.

Rotayı tamamladıktan sonra Nagano üzerinden Tokyo’ ya dönmek üzere yola çıktım. Japonya’ daki son günüm beklediğimden daha keyifli geçmişti.

Fotoğraf Galerisi

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.