Monterey

Monterey – Carmel turunu seyahatimize 1 hafta kala bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine inceleme fırsatım oldu. Planda birkaç güncelleme yaparak tam günlük bu turu listeme ekleyip gitmeden Gray Line firmasından satın aldım. Turun düzenlendiği sabah 8 buçuk civarında otelden alınıp Fisherman’ s Wharf’ a giderek buradan tura esas katılacağımız aracımıza bindik.

1 saat sonra “Pescadero State Beach”de  15 dakikalık bir mola vermek üzere durduk. Tabi ben 15 dakikayı 50 dakika anladığım için yoldan sahile inip molayı fotoğraf çekerek değerlendirdim. Yaklaşık yarım saat geçtikten sonra tur aracımıza yürürken tur rehberi ve şoförün endişeli gözlerle bana bakıp saati işaret ettiğini görünce başta anlamadım çünkü 50 dakikalık sürenin sadece yarım saatini kullanmıştım diye düşünürken birden 15 dakikayı 50 dakika anlamış olma ihtimalim aklıma geldi. O anda başımdan aşağı kaynar sular döküldüğünü hissettim desem durumu abartmam sanırım. Kendilerinden ve tüm tura katılanlardan özür dileyerek durumu açıkladım. Onların yerinde ben olsaydım sanırım kızardım. Gerçekten çok anlayışla karşıladılar ve dert etmediler.

Yaklaşık 1 saat sonra “Moss Landing” de deniz aslanlarını görmek için 5 dakikalık kısa bir fotoğraf molası verdik. Tur rehberimiz de süreyi bana ayrıca hatırlatıp takılmaya başladı.

IMG_6693

Molamızın ardından yarım saat daha gittikten sonra Monterey’ e ulaştık. Hem öğle yemeği yemek hem de etrafı dolaşmak için 1.5 saatlik bir zamanımız vardı. Monterey keyifli bir sahil kasabası. Cannery Row en ünlü caddesi. Burada hediyelik eşya satan dükkanlar, yemek yiyebileceğiniz restoran ve kafeler, konaklayabileceğiniz oteller yer alıyor. Ben yemek için “Fish Hopper Seafood&Steaks” i tercih ettim. “Bubba Gump Shrimp” de diğer bir alternatif. Forest Gump filminden etkilenerek ilk şubesi Monterey’ de açılmış. Restoranın önündeki bankta oturup filmdeki bank sahnesinin bir benzerini fotoğraflayabilirsiniz. Yemek sonrası Ghirerdalli’ de dondurma molası verip Cannery Row’ da yürüyüş yapabilir veya iskelesinden martıları izleyebilirsiniz. Monterey akvaryumunu dolaşmadım ama ilginizi çeker ise turu satın alırken akvaryum gezisini de dahil edebilirsiniz.

Bu bölgedeki en güzel otel körfez manzarasına tamamen hakim konumdaki Green Gables Inn oteli. Eğer konaklamayı düşünürseniz incelemenizi öneririm.

IMG_6817

Monterey gezisinin en keyifli kısmı “Coastal 17­-Mile Drive”. Pebble Beach ve Pacific Grove arasında uzanan bu yol boyunca Kaliforniya sahillerinin inanılmaz güzelliklerine şahit olacaksınız. Yolda giderken ilk fotoğraf molasını Bird Rock’ ta verdik. Cypress Point Rock ise ikinci mola yerimiz oldu.

Gezimizin son durağı Carmel’ e ulaştığımızda yaklaşık 1 saatlik serbest zamanımız vardı. Carmel birbirinden güzel evleri ile sessiz, sakin ve huzurlu bir kasaba. Bir ev kiralayıp bütün bir yazı bu huzurlu kasabada geçirebilir insan. Bir süre sokaklarında dolaşıp evlerin hayranlıkla fotoğraflarını çektikten sonra Carmel kumsalında biraz vakit geçirdim.

Bu bölgelerde daha rahat gezip vakit geçirmek için araba kiralayarak gezmeyi tercih edebilirsiniz. Ben gidemedim ama Big Sur da görülmesi gereken bir yer. Hatta gezinizi Los Angeles’ a kadar uzatacak olursanız araba ile belli yerlerde konaklayarak gezmeniz çok daha keyifli olacaktır.

Carmel sonrası San Francisco’ ya dönmek üzere yola çıktık. Gezinin Pazar gününe denk gelmesi nedeniyle otobanda trafik yoğundu. Çok güzel bir gün geçirmiştik, trafiğin yoğunluğu bile canımızı sıkmıyordu.

Akşam 9 gibi otele vardıktan sonra eşimle buluşup akşam yemeği için klasik mekanımız Cheesecake Factory’ e giderek günü sonlandırdık.

Fotoğraf Galerisi

Monterey” üzerine bir yorum

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.