Fuji Dağı

Japonya’ ya gidip görmeden dönmemeniz gereken yerlerden biri hiç süphesiz ünlü Fuji dağı. Fuji dağının gezilecek birçok noktası bulunuyor. Biz hem manzaranın en güzel izlenebildiği Arakura Sengen tapınağını görmek hem de eğlence parkına uğrayabilmek için Kawaguchiko gölü bölgesini seçtik.

İlk olarak Arakura Sengen tapınağına gidecektik. Tokyo istasyonundan Takao (Tokyo) yönüne giden JR Chuo Line Rapid Service hattına binip Takao’ ya ulaştık. Buradan JR Chuo Hattına binerek yaklaşık yarım saat mesafedeki Otsuki’ ye gittik. Otsuki’ den yaklaşık 40 dakika mesafedeki Shimoyoshida’ ya giden Fujikyu Railway’ e bindik. Fujikyu Railway özel bir hat olduğu için JR Pass geçmiyor. Bunun için ayrıca bilet almanız gerekecektir. Shimoyoshida istasyonundan indikten sonra 10 dakikalık bir yürüme mesafesi sonrası Arakura Sengen tapınağına ulaştık. Tapınağın merdivenlerinden çıkarken Fuji dağı tüm heybeti ile karşımızda yükseliyordu. Chureito Pagoda’ nın arkada Fuji Dağı manzaralı birçok fotoğrafını görmüştüm. Bu fotoğrafların benzerlerini çekebilmek için çok uğraştık. Manzara inanılmaz güzellikteydi. Şu an bile bu kadar güzel ise sakura mevsiminde eminim çok daha muhteşem oluyordur diye düşündüm. Burası birçok fotoğrafçının da pusuda beklediği bir noktaydı. Gittiğimizde Fuji dağının tepesinde bulutlar vardı. Fotoğrafçılar, yavaş yavaş dağılan bulutların tamamen dağılmasını bekliyorlardı. Eşim beklememiz konusunda ısrar etti ancak gezeceğimiz yerler nedeniyle biraz daha bekleyip Fuji-Q HighLand’ e gitmek üzere ayrıldık.

IMG_7930Fuji-Q HighLand bulunduğumuz noktaya 1 durak uzaklıktaydı. Tapınak için çıktığımız noktadan eğlence parkını görebiliyorduk. Trenle giderken Fuji dağının zirvesindeki bulutlar tamamen dağılmıştı. Trenden birkaç fotoğraf yakalayabildik. Fuji-Q HighLand’ de sıra nedeniyle ancak bir hız trenine binebildik. Tren yukarı tırmandıkça hem heyecandan hem de Fuji dağı manzarasından nefesimiz kesiliyordu. Aklımız diğer trenlerde kalarak parktan ayrılıp Kawaguchiko’ ya gittik.

Kawaguchiko’ ya trenle 3 dakikada ulaştık. Nisan ayında başlayan Shibazakura Çiçek Festivalini gitmeden tesadüfen internette görmüştüm. Pembe tonlarında çiçeklerle bezenmiş gölün etrafına yayılan büyük bir alan, arkada Fuji Dağı inanılmaz bir manzara sunuyordu. Buraya gitmek için Kawaguchiko tren istasyonunun karşısından festival alanına giden otobüsler kalkıyor. Hayalimizde böyle bir manzara ile karşılaşmak varken gittiğimizde hayal kırıklığı yaşadık. Çiçekler henüz tamamen açmamıştı, hava birden kapandığı için Fuji dağı bulutlardan neredeyse görünmüyordu. Benim bütün gezi planlarımı altüst ediyor bu havalar ne yazıkki 🙂 Planladığımızdan daha az vakit geçirerek buradan ayrıldık.

IMG_8102Bu bölgede Kawaguchiko ve Saiko göllerine yakın olduğumuz için göl turu yapan otobüslere bindik. Hava açmadığı için otobüsten inmeden turları tamamladık. Kawaguchiko göl turu sırasında inebileceğiniz noktalardan biri Kachikachiyama Teleferiği. Biz gittiğimizde teleferik bakım nedeniyle kapalıydı. Eğer hava güzelse ve teleferik de çalışıyor ise enfes manzarayı kaçırmayın derim.

Göl turlarını tamamladıktan sonra Tokyo’ ya dönüş için yola çıktık. Fuji dağını mutlaka görebileceğiniz bir gezi planlamanızı tavsiye ederim. Bunun için inceleyebileceğiniz diğer bir nokta da 5. istasyon olarak geçen Yoshida girişi. Tırmanmayı seviyorsanız bu nokta sizin için daha da keyifli olacaktır.

Fotoğraf Galerisi

Fuji Dağı” üzerine bir yorum

1. Merhaba. JR pass’ın geçerli olmadığı hattaki ücret tutarı nedir acaba gidiş dönüş bilgi verebilir misiniz?

Beğen

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.